Ένα σύστημα μετάδοσης διπλού συμπλέκτη (DCT) είναι συνώνυμο της υψηλής απόδοσης. Σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέρει …
Παρόλο που η μετάδοση DCT χρονολογείται στη δεκαετία του 1930, έκανε την πρώτη της πρακτική εμφάνιση δεκαετίες αργότερα σε αρκετά αγωνιστικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1980.
Το 2003, το Volkswagen Golf Mk4 R32 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που χαρακτηρίζει την τεχνολογία. Σήμερα μπορείτε να βρείτε ένα DCT σε μια ποικιλία αυτοκινήτων, από το σχετικά ωραίο Hyundai Sonata μέχρι το σέξι Nissan GT-R.
Πώς λειτουργεί μια μετάδοση DCT
Τα DCTs είναι ουσιαστικά δύο χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων που λειτουργούν ταυτόχρονα.
Ένας άξονας γραναζιών περιέχει τα ζυγά γρανάζια ταχυτήτων και ένας άλλος τα μόνα γρανάζια ταχυτήτων.
Ενώ επιταχύνετε στην πρώτη ταχύτητα, για παράδειγμα, ο υπολογιστής επιλέγει τη δεύτερη ταχύτητα στον άλλο άξονα μετάδοσης κίνησης. Όταν έρθει η ώρα να ανεβάσετε ταχύτητα, ο συμπλέκτης που ελέγχει τα ζυγά γρανάζια αποσυνδέεται και ο συμπλέκτης που ελέγχει τα μονά γρανάζια ενεργοποιείται.
Σε σύγκριση με ένα παραδοσιακό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, τα γρανάζια κινούνται πολύ πιο γρήγορα και ομαλά σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων DCT – το τέλειο συμπλήρωμα σε έναν ισχυρό, υψηλής απόδοσης κινητήρα.
Ενώ τα DCTs μπορούν να μετακινούνται χωρίς προβλήματα, μπορούν να υποφέρουν από αναταράξεις ή δονήσεις σε χαμηλές ταχύτητες. Το υγρό μετάδοσης με συγκεκριμένες ιδιότητες τριβής απαιτείται για να αποφευχθούν τα παραπάνω.
Το υγρό DCT πρέπει επίσης να διατηρεί το σωστό ιξώδες για να παρέχει προστασία κατά τη διάρκεια της λειτουργίας υψηλής θερμότητας που είναι εγγενής στα sport sedan και supercars υψηλής απόδοσης.
Προστατέψτε τη συγκίνηση
Το AMSOIL 100% Synthetic DCT Fluid είναι ειδικά σχεδιασμένο για εξελιγμένες μεταδόσεις διπλού συμπλέκτη. Οι ανώτερες ιδιότητες τριβής προστατεύουν από τις αναταραχές και τη φθορά των γραναζιών ώστε να παράγουν σταθερά γρήγορες και ομαλές μετατοπίσεις.
Η εξαιρετική αντοχή του AMSOIL Synthetic DCT Fluid παρέχει σταθερότητα κατά την οδήγηση σε κυκλοφορία «σταμάτα-ξεκίναα» και υπερέχει υπό έντονες συνθήκες υψηλής θερμότητας.
Η ενσωματωμένη αντοχή στην οξείδωση βοηθά στην αποτροπή σχηματισμού ιλύος σε ζωτικά τμήματα μετάδοσης.